вторник, 8 февруари 2011 г.

За транзитен Нептун в съвпад с натален Сатурн

Преди да разкажа как на практика се отрази в картата ми този съвпад,  ще обясня двете значения на планетите в техния астрологичен смисъл, за да мога да ви направя съпричастни в сглобяването на астрологичния пъзел. И понеже целта на блога ми е да бъда полезна на моите ученици, смятам да пиша и за други интересни "случки" от живота, разглеждани през призмата на астрологичните знания.

И така ... имало едно време ....
един цар, не! ... един бог ..., ох обърках се май ... е няма как, да не се объркам, защото мисля за Нептун в момента, а той е планета, която е доста объркваща, подвеждаща, някак неуловима, олицетворяваща най-вече необятното, независимо какво - морето, небето ... Колкото по-необятно и невъзможно да бъде обхванато, описано, прошноровано, прономеровано, стандартизирано по БДС или ISO, толкова повече означава, че сте във водите на Непутн. На учениците винаги обяснявам, че усещане за Нептуновото влияние може да им даде мъглата, в която попадат, докато шофират и невъзможността в такъв момент да видят на половин метър пред себе си пътя. Сега си го предтавете и вие. Тогава се налага да карате по интуиция и някак си мъглата  принуждава сякаш да отворите онези невидими сензори, с които сте се родили, но за които не подозирате, че съществуват. Тези същите сензори, интуитивните, които ви правят свръхчувствителни, свръх податливи, внушаеми, интуитивни, зависими понякога даже, включват в себе си Нептуновото влияне. Той е и интуицията, романтиката и всичко, което ви вдъхновява. Той е усещането за единение с природата,  когато застанете на върха на една планина и погледнете необятността на простора, нептуново е усещането за сливане и чувството, че сте частица от цялата тази природа. Нептун слива и размива границите на всичко, той е усещане, вътрешно, само ваше си, невидимо за околните, които дори не могат да разберат в този момент какво изпитвате. Нептун е всичко, което не може да се опише с думи. Затова е трудно да бъде разбран, усетен, да се отработи енергията му. Как да обясниш на някой, че гледането на картини, слушането на музика, може да те вдъхновява и съживява за нещо. Съвременните астролози асоцират Нептун с висшата октава на любовта. С две думи Нептун е всичко, което не може да се пипне и опише, но може да се усети, всичко, което няма начало и няма край.

Ето и части от астрологичния символизъм на Сатурн:
Сигурността, онази с която сме свикнали и можем да планираме. Мъдростта от опита, който сме добили и всичко, на което можем да разчитаме. Сатурн са границите, във всякакъв вид, граници на държави, на предмети. Той е изискванията, които имаме към другите или те към нас. Времето, с което се налага да се съобразяваме, когато бързаме и закъсняваме. Строгия съдник, ако не сме се научили да бъдем пестеливи, умерени и точни. Той ни учи в живота. Сатурн е още материята, структурата, онова, което може да си пипне, опише, прошнорова, прономерова, стандартизира, всичко, което което има начало и край.

Ето така изглежда Сатурн на фона на Нептун:


Скалите на тази снимка са олицетворение на Сатурн,
а морето отзад на Нептун

Ще се опитам да споделя, какви поразии свърши в живота ми съвпада на транзитен Нептун с натален Сатурн.

Първо - моята прилежност и подреденост, като Дева, отиде на вятъра. По-голям хаос в живота си не съм имала при този съвпад.

Второ - отне ми времето, то започна да не стига за нищо. Сатурн си е чистото време, необходимо ти, да свършиш нещо. Вся хаос в дисциплината ми и започнах да не мога да отчитам приоритетните задачи. Захващах се много задачи наведнъж, да не кажа със всичко, докато не се тръшках (паднала възнак, като след тежка битка) в леглото болна и в невъзможност да правя каквото и да било. Можете да си представите каква пълна дезорганизация  и смут настъпиха в моя подреденичък живот. За папките и книгите, лекциите и т.н. да не говорим. Каквото ми потрябва все го няма! И ако преди ми бяха нужни две минути да се ориентирам кое къде е, сега това ми отнемаше не само часове, но и нерви, че нищо не е на мястото си.

Трето - започнах да го чувствам като някаква гигантска прахосмукачка, спуснала се отгоре да ми гълта всичко де що има в наличност, включително и на това, на което мога твърдо да разчитам, разбирайте в това число и финанси (в хороскопа ми наталния Сатурн управлява втори дом и просто няма как да не бъде засегната и тази област). Спомням си в този период за първи път в живота си започнах да си позволявам да не плащам редовно сметките. Нещо повече, преди да дойде съвпада на Нептун това ставаше регулярно, чрез открита разплащателна сметка в банка и така с години има-няма  последните 10. Цялата ми стройна система рухна в онзи период, защото се оказахме близо 9 месеца без заплати. Т.е. криза във фирмата по време, когато всичко наоколо цъфтеше и връзваше в развитието си - годината беше 2001-2002 все пак, далече преди кризата започнала края на 2009 година.

Четвърто - понеже трети дом е дом на обкръжението все пак започнаха да прииждат на рояци Риби или Слънца в съвпад с нептун или хора с неаспектирани Нептуни или такива, които имат нептунови проблеми. Изведнъж се оказа, че накъдето се обърна все Риби, при това по няколко - шеф в работата риба, приятели и т.н., включително и учителя ми по астрология се оказа с Нептун съвпад Луна в дом 1.  А казват че били само три рибите, дрън-дрън - жертва, спасител и звяр. Повярвайте ми повече са. Плуват там скирти и невидими, като не бива да забравяте, че са и на рояци точка ком :). Разбира се, шегувам се, но не забравяйте, че във всяка шега има доза истина. Е, малко влязох в Нептуновата роля - да преувеличавам и  драматизирам, театрално и максимално. Но като  става дума за Нептун няма как да не се случи, много съм сугестична с моята Луна в съвпад с Нептун на върха на 12-ти дом.


Пето - разкапа ми колата. Буквално я разкапа (Опел Кадет). Приличаше ми на наръфан от мишките по калниците и праговете - бавно и постепенно, но най-втрещяващото беше, че на мен не ми пукаше как изглежда колата ми. В този период също така се случи една весела случка, покрай моя приятелка, защото случайно се наложи да "повозя" от един ресторант до друго място за забавление, две високопоставени личности (става дума за бивш и настоящ губернатори по онова време). Впечатляваща случка за тях вероятно, особено впечатлени бяха от изваждането на касетофона ми (на шейна) изпод седалката с обяснението, че това е най-сейфти мястото. След години (доста поне 5) се срещнах отново с тях на един прием, бяха запомнили явно това впечатляващо возене и питаха още ли карам Кадета и с него ли съм дошла на приема. Пропуснах да отбележа, че в края на онази заветна вечер ги закарах любезно и до луксозния им хотел. Няма да забравя пазача на бариерата с каква физиономия остана когато видя кой возя, на това отгоре имаше пълнолуние и оживено го обсъдихме пред самия хотел в 4 часа сутринта.


Докато траеше този аспект (доста време - близо 3 години) си спомням, как продължавах да си хвърча с "оядената" ми кола, вече много по-осезателно от корозията, докато една вечер не ме поканиха на откриването на луксозен SPA център на околовръстното, близо до Бояна. Наложи ми се да взема  с мен доста известна медийна личност, сънародничка, за да отидем заедно. Цялата ситуация стана адски комична в момента, в който трябваше да паркирам между лъскавите джипове. Тогава, се обърнах и й казах "Скъпа, нито един от тях не е возил в джипа си двама губернатори, така, че не си мий ръцете тази вечер като си лягаш" :)))). Толкова много се смяхме, още повече, че тя не е човек, който да се надува или да страда от снобски комплекси, за разлика от впечатлението, което създава по медиите.


Та, по Нептун има и такива едни мигове, в които да се чудиш да се смееш ли на нищетата, до която може да те докара или на комичните ситуации, в които те поставя в живота - като да ходиш по приеми с оръфана кола и да не ти пука от нищо и никой, дори да ти е забавно. Какво тук значи някакво статукво?


Шесто - Невероятно, но факт. Не може да се говори за Нептун, без да се мисли и за връзка с извънземните или без намек от съществуването на невидимия свят около нас, за който може да четем само по книгите на Блаватска, Щайнер и подобни духовни водачи. Точно тази случка, ако разкажа в подробности, ще накара и най-скептичния човек на света, който ме познава да повярва в същсетвуването на ангелите, архангелите и т.н. пазители от отвъдното, както и че всичко това съвсем не са празни приказки. Да изгубиш за миг сигурността на този свят, материалното, с което си свикнал да мериш живота, онази сигурност, която ти дава физическата цялост на нещата, изведнъж в живота ти при някакъв съвпад на Нептун със Сатурн. И точно при това единство на противоположностите, да прекрачиш границата и усетиш до къде се простира едното и от къде започва другото е нещо много удивително и впечатляващо. Бих казала и доста стресиращо за някои, но аз го преживях като нещо съвсем естествено.

Та, на точен съвпад загубих контрол над колата - волана ми излезе от строя.


Нептун в 12 бил супер ли? Мда, като се замисля впрегнах всичките си мозъчни клетки и интуиции, опитах се и магии, ако може да приложа, за да се отърва жива от хвърчащи около мен коли на Цариградско шосе със 100 км и повече в час и един рейс до мен ... случката беше повече от езотерична - доведе ме до състояние на пълна медитация и се почувствах нещо като йога овладял телепортирането на предметите, защото така успях да паркирам колата в локалното от средно платно и да задмина рейса едновременно и да завия /без волан/, че нямам идея изобщо как се случи това. Някакви Нептунови неща ще да са, още ми е странно. Та тогава се докоснах с пълна сила до значението на Нептун в реалността. Значи отнемам ти контрола, а ти се справяй по нептуновски или ги имаш способностите да оцелееш или ги нямаш - бе .. с две думи - плуване под вода и без въздух и видимост - ей това е!



Седмо - на последното минаване реших да му се опъна. Ще ми мачка Сатруна! Седнах и запретнах ръкави да си напиша дипломната работа (астрологичната), започнах книгата с намерение да я довърша за месец - онази прословутата за "Кръглата маса", която излезе с 3 години закъснение! И докарах едното до края и другото до там до където зависеше от мен! И изведнъж станах доволен от себе си човек,  като всеки друг опитал се и преборил Нептуна - голяма битка, голямо чудо да се организирам до такава степен, обаче ХА! и нали ми управлява четвърти дом, пък пълзи из трети, че и квадрат ми прави с наталната Луна, бях отпрашила в изолация, в близост до морето. Там..., там точно беше гвоздея на разнищването на аспекта Нептун съвпад със Сатурн! Месец октомври. Сега си представете... море, скали, вятър и силни вълни ... поглеждам към пропастта и долу извира един звук - невероятен, като тътен и рев едновременно, но и приглушен и толкова приятен, нещо опияняващо направо... Сядам горе на скалите и се заслушвам затаила дъх .... ромон от търкалящи се камъни, морето е дълбало години, може би векове скалистия бряг, търкаляло е с плисъка на вълните камъните така, че ги е превърнало в дребни овални камъчета, все още далеч от пясъчната форма. Гледам в онзи паметен миг как бурните вълни заливат с такава страст каменистия бряг, че повличат след себе си тези безброй заоблени камъчета и потъвам в стремежа си да отлича морския рев и вой от последващия нашепващ сякаш нещо свято и съкровено, ромон на търкалящи се след вълната камъни - отломки от гордите скали, извисили се високо над морето. Точно този ромон и тези камъчета ми изглеждаха по-меки и по-беззащитни, отколкото напиращите вълни върху тях, които искаха да ги отнесат дълбоко навътре в морето и се хвърляха все по-яростни и по-яростни върху тях. Чак стопих бариерата и се слях сякаш за миг с величието и сблъсъка на водната стихия с каменния бряг ... и точно когато съвсем бях останала без дъх, онемяла от тази толкова "страстно желаеща" ласка на Нептун и тихия "любовен шепот" на Сатурн (неописуемо и невероятно природно чудо), долових сякаш  да шептят, след вълните, своята болка от невъзможността да задържат за миг водата при себе си. Болка от невъзможната им любов. Каква алегория - твърдите и непристъпни скали, изгубили своята форма и граница, разпилени и отдадени на водната стихия до край - в любовен невъзможен романс.  Търкалящите се малки отломъци на скалите наоколо, подчинени пред величието морската стихия и плачещи тихо, сякаш някой е раздрал душата на скалата на хиляди, хиляди, малки болезнени каменни късове, протягащи ръце след пагубната страст на вълните, жертвоготовни, много повече, отколкото бихме могли да си представим.Не е ли удивително, при положение, че водната стихия носи тези качества, а не земната! Осъзнавайки как стихиите вплитат в себе си и отразяват взаимно качествата си, стоях на брега вцепенена от дълбочината на осъзнатото и .... точно в този момент иззвъня мобилния ми и един глас в слушалката троснато ми съобщи, че не съм си платила наема и ме попита кога смятам да го направя... !?! До тук бях с опиянението, единението и благоговението пред двете стихи - на Сатурн и Нептун. Бях върната с гръм и трясък в реалността от Сатурн.

До ден днешен се чудя как съжителстват две подобни силни стихии в един хроскоп или при синастрия. Каква душа може да понесе кръста да свърже два полюса и къде е единението между края и безкрая - може би в хоризонтите на живота ни, които отварят широко очите ни и разкриват пред нас онова другото зрение - духовното. Друго измерение и друго пространство, преформатирано сякаш.

Е, това беше... реалният ми сблъсък с Нептун и  Сатурн .. силата и твърдостта на единия и настъпващата всепоглъщаща стихия на другия. Величествено! Като пред олтар на църква. Исках този звук и тази картина да съхраня и да подаря на онзи, който тогава ме извади от възторга и магията. 




Та ... надявам се един ден, когато отмине влиянието на Нептун (още малко, че сега ме е вкарал в друга музика) , който ме дезорганизира напълно,  разкъса ме на хиляди камъчета, разпиля ме безпаметно и пак ме събра, да напиша на какво ме научи Нептун - как чувстваш, че си на ръба да прескочиш границата на отвъдното, но в същото време оставаш тук, благодарение на няакаква сила, която сякаш бди над теб и те учи да вярваш не само на това, на което си свикнал да имаш доверие, но и на нещо, което никога не можеш да опишеш с думи. 

Когато Нептун превземе устоите на Сатурн е време, в което можеш да докоснеш хоризонта и надникнеш зад него.


Няма коментари:

Публикуване на коментар

Тук може да отговорите на зададените въпроси